نظم و استقامت: دو عامل مهم برای بهبود نتایج بازاریابی دیجیتال شما
نوشته شده توسط : یوسفی

 

چگونه یک پایه قوی برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسازیم

ریختن پایه های دوره حرفه ای دیجیتال مارکتینگ شما می تواند در مراحل اولیه کمی آشفته شود. این به این دلیل است که هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد، به خصوص در مورد سئو. ساختن پایه‌های بازاریابی دیجیتال شما مستلزم راه‌اندازی برنامه‌ای است که از بهترین شیوه‌ها پیروی می‌کند، انجام تحقیقات برای دانستن اینکه با چه چیزی مخالف هستید، درک کلمات کلیدی که به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی کنید و ایجاد فهرستی از اهداف و مقاصد برای هدف‌گیری.

اما باز هم، اگر نظم و انضباط را داشته باشید که بدون تسلیم شدن، همه چیز را از پیش بگذرانید ، در نهایت به نتایج پی خواهید برد.

پرسیدن پنج سوال عینی زیر به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا پایه و اساس بازاریابی دیجیتال شما در وضعیت خوبی قرار دارد یا اینکه آیا شما مانند همه افراد دیگری هستید که در ورطه آنلاین سرگردان هستند - منتظر نشانه هایی از زندگی و سرنخ های تلاش های بازاریابی محتوای خود هستید.

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما بوی بدی می دهد؟ فقط خوبه؟ یا آماده رفتن است؟

این مرحله ای است که در آن باید بتوانید حقیقت وب سایت خود را بشنوید. و از آنجایی که مسلما یکی از بزرگترین دارایی های شماست، باید بتوانید حقیقت را در مورد وب سایت خود بپذیرید و هر کاری که برای رفع آن نیاز است انجام دهید.

به این دلایل، بسیار مهم است که سایت خود را ممیزی کنید تا مطمئن شوید که استانداردهای فعلی سئو ، تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل را رعایت می کند در اینجا لیستی از مواردی است که باید هنگام بررسی دقیق وب سایت خود به آنها توجه کنید:

website_audit_checklist

پرسیدن سوالات ذکر شده در بالا از خود و انجام ممیزی های مناسب در وب سایت شما، شما را به انبوهی از تحقق هایی مانند: آیا صفحات شما اساساً فقط بن بست هستند؟ آیا مهمترین پیشنهادات خود را در صفحه اصلی برجسته می کنید؟ آیا زمان بارگذاری صفحه کند و لینک های خراب دارید؟ آیا وب سایت شما واکنش گرا است؟

انجام یک ارزیابی صادقانه از وب سایت شما به احتمال زیاد شما را به یکی از موارد زیر هدایت می کند:

  • وب سایت شما در شکلی عالی است - اگر اینطور است، شما یک پایه محکم برای شروع تلاش های بازاریابی دیجیتال خود دارید. منتظر چی هستی؟
  • وب سایت شما در شکل خوب است - اگر اینطور  است، احتمالاً به چیزی نیاز دارید که به عنوان "Book-End build" شناخته می شود - که بر خلاف طراحی مجدد وب سایت کامل، فقط شامل عناصر کلیدی وب سایت شما است که تحت طراحی مجدد قرار می گیرند. این فرآیند مستلزم انجام مجدد صفحاتی مانند وبلاگ، صفحه اصلی، تماس با ما، صفحات تبدیل و تشکر است. طراحی مجدد فقط صفحات کلیدی بازاریابی و خدمات سایت شما به تقویت پایه شما کمک می کند و یک جایگزین مقرون به صرفه برای بازسازی کامل است.
  • وب سایت شما به شکل  ناهمواری است - اینجا جایی است که شما پذیرفته اید که وب سایت شما شکل ناهمواری دارد و از یک بازسازی کامل سود می برد. این فرآیند شامل انجام مجدد کل چارچوب سایت شما، طراحی مجدد هر صفحه و به کارگیری یک استراتژی تبدیل طراحی شده برای هدایت ترافیک و تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. هدف نهایی هر طراحی مجدد وب سایت ایجاد سایتی است که استفاده آسان , انعطاف پذیر , مقیاس پذیر و ایمن باشد .

در نهایت، بزرگترین نکته در اینجا این است که اگر وب سایت شما دارای مناطقی است که به بهبود قابل توجهی نیاز دارند و ظاهر و بارگیری دارد که سال هاست به آن دست نخورده است، اکنون زمان آن رسیده است که به ارتقای جدی فکر کنید. اگر قابل مدیریت باشد و فقط نیاز به بهبودهای جزئی در اینجا و آنجا داشته باشد، شاید ساخت پایان کتاب بهترین باشد.

سوال بعدی که باید از خود بپرسید همه چیز در مورد انتظارات است.

چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید

چگونه موفقیت بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می کنید؟

اول از همه، آیا اصلاً می دانید موفقیت یعنی چه؟ آیا معنای موفقیت برای شرکت خود را تعریف کرده اید؟ اگر نه، اینجاست که تعیین انتظارات بر اساس اهداف و مقاصد کلیدی است.

دوران وبلاگ نویسی یا ارسال هرزنامه به صندوق های پستی با ایمیل های بی وقفه گذشته است. این روزها، شما باید در تاکتیک های بازاریابی خود استراتژیک و هدفمند باشید تا بتوانید نتایج بهتری در بازاریابی دیجیتال مشاهده کنید. و برای استراتژیک بودن، باید نتایج را دنبال کنید.

نتایجی که باید ردیابی کنید شامل ترافیک ، سرنخ‌ها و مشتریان است. مطمئناً، همه می‌خواهند در مورد درآمد بدانند، اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید تا زمانی که به طور کامل متوجه نشده باشید که ترافیک شما از کجا می‌آید، سرنخ‌های شما چه کسانی هستند و در نهایت چگونه می‌توانید مشتریان را برای خرید بیشتر بازگردانید. شروع با این سه معیار، مبنای خوبی برای قضاوت در مورد موفقیت شما فراهم می کند.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال ورودی، توانایی ردیابی هر کاری است که انجام می دهید. تاکتیک‌های بازاریابی برون‌گرا مانند ارسال‌کننده‌های مستقیم و بیلبوردها زمان و تلاش زیادی برای ایجاد و توزیع می‌گیرند، و در ازای آن هیچ معیار بازاریابی قابل استفاده‌ای ارائه نمی‌دهند. از آنجایی که اکنون همه چیز آنلاین است، می‌توانیم ببینیم که آیا خون، عرق و اشک ریخته شده در تلاش‌های بازاریابی واقعاً نتیجه می‌دهد یا خیر.

اما برای اندازه گیری این نتایج، ابتدا باید ابزارهای تحلیلی مناسب را پیاده سازی کنید. این کلید درک معیارهای پایه شما برای تعیین اهداف خواهد بود. ردیابی همه چیز از ترافیک وب‌سایت گرفته تا سرنخ‌های فرم تماس گرفته تا نرخ باز شدن ایمیل به شناسایی مواردی که به خوبی کار می‌کنند و جایی که نیاز به بهبود دارید کمک می‌کند.

هر وب سایتی باید دارای Google Analytics برای ردیابی ترافیک وب سایت و سایر معیارهای مهم مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد. HubSpot همچنین یک ابزار ارزشمند برای اندازه گیری عملکرد SEO از جمله رتبه بندی صفحات و حجم کلمات کلیدی است.

حالا بیایید در مورد تاکتیک هایی که برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید صحبت کنیم.

آیا تاکتیک های بازاریابی دیجیتال شما متنوع است؟آیا تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ شما متنوع هستند؟

این یک تصور غلط رایج است که موفقیت شرکت شما می تواند با تمرکز بر یک تاکتیک، مانند SEO، بهبود یابد.

تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باید به دو دسته اصلی تقسیم شود: دارایی ها و کانال ها .

دارایی ها در اصل محتوایی هستند که در سایت خود ایجاد می کنید. این شامل مواردی مانند: وبلاگ‌ها، اخبار و رویدادها، صفحات بازاریابی مانند صفحات محصولات و خدمات، و همچنین محتوای ممتازی است که دارای دروازه‌ای مانند ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، مطالعات موردی، وبینارها و غیره است.

کانال ها مواردی مانند کمپین های پرورش رهبر، استراتژی اشتراک ایمیل و وبلاگ، رسانه های اجتماعی، PPC، SEO و غیره هستند.

هم دارایی ها و هم کانال ها مکمل یکدیگر هستند - به این معنی که باید از کانال ها و دارایی های خود در هماهنگی با یکدیگر استفاده کنید. مثال زیر می‌تواند به توضیح بهتر این موضوع کمک کند:

 

اگر از Pay-Per-Click استفاده می کنید و تصمیم می گیرید که کلماتی که هدف قرار داده اید افراد را به صفحه اصلی شما بفرستند، در این صورت اساساً در یک سیلو کار می کنید. صفحه اصلی یک صفحه همه جا حاضر است که هیچ کاری از نظر تبدیل انجام نمی دهد. مطمئناً، این صفحه اصلی سایت شما است، اما هیچ کاری نمی‌کند تا بازدیدکنندگان را به یک سرنخ یا تبدیل شدن نزدیک‌تر کند. برعکس، اگر از PPC استفاده می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که کلماتی که هدف قرار می‌دهید، افراد را به یک صفحه بازاریابی پر از فرصت‌های تبدیل (معروف به دارایی) می‌فرستد، در این صورت کانال و دارایی را به هم وصل نمی‌کنید – که در نهایت شما را تقویت می‌کند. تلاش های دیجیتال مارکتینگ

 

با قرار دادن تمام تأکید خود بر تنها یک حوزه از دوره جامع دیجیتال مارکتینگ مطمئناً نتایج آهسته و متناقضی برای شما به همراه خواهد داشت. بهترین شرط شما این است که از یک رویکرد جامع برای بازاریابی دیجیتال با یک استراتژی محتوایی برنامه ریزی شده پیروی کنید که توسط استراتژی های سئو و توزیع قوی پشتیبانی می شود. پاشیدن برخی از تبلیغات پولی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در بالای محتوا، ایمیل و استراتژی رسانه های اجتماعی نیز برای گسترش دامنه دسترسی شما و افزایش شهرت برند مفید است.

اما مراقب باشید که خود را با این انتظار محدود نکنید که هر تاکتیکی به تنهایی کلید دستیابی به نتایج خواهد بود.

پس چه کسی به شما کمک می کند تا از این تاکتیک ها استفاده کنید؟ چه کسی قرار است به شما در ساختن بنیادتان کمک کند؟ چه کسی می‌خواهد از تعیین اهداف واقع‌بینانه اطمینان حاصل کند؟ این سوال بعدی باید کمک کند.

 منبع: https://vtldesign.com/digital-marketing/digital-marketing-strategy/improve-digital-marketing-results/





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: